Trwa ładowanie proszę czekać ...

Jakie osłony okienne wybrać do biura?

6 grudnia 2017

Właściwie dobrane osłony okienne w przestrzeniach biurowych mają być przede wszystkim funkcjonalne. Chodzi o to, aby osłaniały dane pomieszczenie przed oślepiającymi promieniami słonecznymi, które potrafią utrudnić pracę wykonywaną przy ekranie komputera. Dodatkowo osłony okienne możemy wykorzystać po to, aby zapewni chłód w firmowych wnętrzach podczas gorących, letnich dni.

Aranżacja i wyposażenie biurowych wnętrz powinno być praktyczna tak, aby maksymalnie ułatwiać pracę. Nie oznacza to jednak, że możemy zapomnieć o estetyce firmowej siedziby, która jest przecież wizytówką naszej działalności. Kryterium te jest ważne zarówno przy wyborze mebli, jak i osłon okiennych. Na rynku znajdziemy nowoczesne rolety, tradycyjne żaluzje oraz praktyczne verticale, tylko co wybrać do naszego biura?

Co oferuje rynek?
Poszukując właściwych osłon do firmowych pomieszczeń, warto zwrócić uwagę na to z jakiego materiału są one wykonane. Dobre osłony okienne powinny być trwałe. Szukaj przesłon wykonanych z aluminium lub tworzyw sztucznych, które świetnie sprawdzą się w biurze, ponieważ łatwo utrzymać je w czystości. Wybieraj proste formy osłon, ponieważ te dekoracyjne z ozdobnych tkanin są zarezerwowane do domów prywatnych. Wiąże się to z tym, że wymagają one częstego prania, dokładnego czyszczenia i dość czasochłonnej pielęgnacji. Kategorycznie odradza się osłon, których tkaniny trzeba prać chemicznie, co angażuje ogromną ilość czasu i pieniędzy. W prywatnych gabinetach najlepiej sprawdzą się tradycyjne żaluzje lub rolety. Jeśli jednak mamy do czynienia z dużymi, przeszklonymi przestrzeniami lepiej wykorzystać inne osłony, jak verticale, które osłonią do kilku metrów kwadratowych szklanej powierzchni.

Na co zwracać uwagę?
Do najważniejszych czynników, jakie należy brać pod uwagę podczas wyboru osłon okiennych należą: wytrzymałość na regularną eksploatację; szybkość i łatwość obsługi; sposób czyszczenia rolety; sposób montażu i wrażenia wizualne. Dobre przesłony okienne do biura to takie, które nie będą wymagały regularnego serwisowania. Chodzi zatem o taki produkt, który raz zawieszony na oknie, będzie sprawny przez następne lata użytkowania. Miej na uwadze fakt, że w biurze osłony są używane znacznie częściej niż w domu. Oznacza to, że produkt wymaga ponadprzeciętnych rozwiązań funkcjonalnych – im łatwiejszy w obsłudze mechanizm, tym lepiej dla użytkownika i samej osłony. W sytuacji, gdy wynajmujesz lokal a nie jesteś jego właścicielem, zwróć uwagę na montaż rolet. Lepiej zdecydować się na wersję bezinwazyjną, którą można swobodnie zdjąć w każdym momencie.