Trwa ładowanie proszę czekać ...

Problemy kuchni biurowych

5 grudnia 2017

Kuchnia w biurze stała się standardem. Co prawda istnieje prawny zapis, mówiący, że dopiero w przypadku zakładów pracy zatrudniających powyżej 20 osób niezbędna jest jadalnia. Jednak jadalnia nie znaczy kuchnia. Obowiązkowo czy dobrowolnie, nawet w przypadku mniejszych firm warto stworzyć miejsce, gdzie pracownik może w spokoju zjeść drugie śniadanie lub zaparzyć aromatyczną kawę.

Wspólna kuchnia biurowa to pomieszczenie o znaczącej roli. Tutaj często dopina się ostateczne decyzje lub wpada na nowe pomysły. Jakkolwiek przestrzeń ta sprzyja integracji, to jednak przysparza również problemów związanych z poczuciem odpowiedzialności za porządek lub z zapewnieniem właściwego wyposażenia. Co wówczas zrobić?

Jak dbać o porządek?
Choć kuchnia biurowa jest wspólna to niestety bardzo rzadko osoby z niej korzystające sprzątają po sobie. Warto o tym pamiętać już na etapie projektowania wykończenia wnętrza i wybierać materiały łatwe do utrzymania w czystości. W tej roli najlepiej sprawdzają się kafle i specjalna farba, którą można czyścić również na mokro. Lepiej unikaj wykładzin, paneli oraz łatwo brudzących się farb, jeśli nie chcesz, żeby wspólna kuchnia szybko zamieniła się w norę. Kilkudziesięciu pracowników korzystających z tego miejsca codziennie, już po paru tygodniach sprawi, że dana wykładzina będzie do wymiany a ściana do odmalowania. Wybieraj kolory jasne, na których od razu widać będzie zabrudzenia do wyczyszczenia. Ciemny kolory ukrywają wszelkie nieczystości, które w ten sposób będą zalegać tam tygodniami. Podobnie rzecz wygląda ze stołami i krzesłami w części jadalnej. Najlepszym rozwiązaniem będą meble lekkie, przy których utrzymywanie porządku nie będzie specjalnym wyzwaniem. Pamiętaj, że im mniej trudno dostępnych miejsc, tym lepiej.

Jakiego wyposażenia potrzebujemy?
Kwestia ta zależy głównie od ilości zatrudnionych w firmie osób. Do niezbędnika możemy zaliczyć czajnik elektryczny, małą lodówkę, szafki na naczynia, blat do przygotowywania napojów i posiłków oraz stoliki, przy których można usiąść i zjeść. Jeśli firma jest duża warto, żeby przedmioty występowały w kilku egzemplarzach, inaczej korzystanie z kuchni stanie się niemożliwe. Tak więc Ilość sprzętów powinna być dokładnie analizowana i na bieżąco zwiększana w razie pojawiających się potrzeb. Zdarza się, że pracodawcy dodają również kuchenkę mikrofalową, co bywa bardzo przydatne lub zwykłą kuchenkę gazową bądź elektryczną. Pamiętaj również, żeby zapewnić zlew z bieżącą ciepłą wodą oraz suszarki do naczyń.