Trwa ładowanie proszę czekać ...

Aranżacja wnętrz kuchennych w biurze

12 grudnia 2017

Kuchnia pracownicza to oczywiście miejsce, które musi być praktyczne i funkcjonalne. Nie znaczy to jednak, że możemy zupełnie zapomnieć o estetyce przestrzeni, w której pracownicy powinni móc się zrelaksować, porozmawiać i odpocząć. Nie tylko wyposażenie kuchni biurowej, ale również jej aranżacja są wyjątkowo ważne.

Właściwe zaprojektowanie wnętrza, dobór dodatkowych akcesoriów i spójna stylistyka sprawiają, że w danym pomieszczeniu będzie przytulnie. Aranżując wnętrze kuchni biurowej chodzi przecież o to, żeby stworzyć przestrzeń wspólną, w której z przyjemnością będzie można spędzić przerwę na kawie, gdzie chętnie podyskutuje się ze współpracownikami i która będzie stymulować nasze kreatywne myślenie.

Odpowiednia kolorystyka
Bardzo ważną rolę odgrywają kolory, które będą dominowały w danym wnętrzu. Powinny być one jasne i ciepłe, a przy tym nie za bardzo jaskrawe i uspokajające. Dobrze sprawdza się kolor biały, kremowy, zielony, błękitny czy żółty. Warto wprowadzić jakieś ciekawe kontrasty kolorystyczne, które ożywią dane wnętrze. Na ścianie może pojawić się więc ciekawa fototapeta lub geometryczny wzór.

Obecne trendy
Najnowszym trendem jeśli chodzi o projektowanie kuchni biurowych jest zielony design ekologiczny. Chodzi więc o kuchnie, które urządzane są z myślą o ekologii. Zaprojektowanie takiego pomieszczenia wymaga wykorzystania materiałów wtórnych oraz ekologicznych. Równie istotnym elementem będzie wprowadzenie segregacji odpadów poprzez ustawienie właściwych pojemników na śmieci.

Co jeszcze wpływa na kuchenną aranżację?
Przede wszystkim to, w jakim stanie prezentuje się codziennie – chodzi więc o utrzymanie czystości. Jest to niezwykle ważne, ponieważ wpływa na samopoczucie pracowników. Pamiętaj zatem, aby przy zakupie sprzętu zwracać uwagę na materiał z jakiego jest on wykonany. Czy jest łatwy do utrzymania w czystości, czy wręcz przeciwnie? Pomyśl też o właściwej ilości szafek, a jeśli trzeba dokup jeszcze jedną lodówkę lub mikrofalę. Wszystko powinno zależeć od tego, ile osób zatrudnia firma. Zapewnij również środki czystości, czyli śmietnik, płyn do naczyń, ścierki, ręczniki zwykłe i papierowe, mop, szczotki i szufelki. Kolejną rzeczą jest kwestia dodatkowego wykorzystania kuchni. Otóż bardzo często jadalnie i kuchnie spełniają rolę alternatywnej salki konferencyjnej dla pracowników. Jest to miejsce, gdzie mogą oni porozmawiać, wymienić się pomysłami i doświadczeniami oraz rozwiązać problemy. Eksperci podkreślają, że nieformalna atmosfera spotkania pracowników sprzyja rodzeniu się nowych i świeżych pomysłów.